Vyhlášení novinářských cen Nadace OSF letos bude. Předávání se pousová na červen

Publikováno: 12. 5. 2020
Zdroj: Nadace OSF

Letošní desátý jubilejní ročník novinářské ceny Nadace OSF se posouvá z důvodu koronavirových opatření na 17. června. Podle pořadatelů je víc než kdy jindy nutné ocenit práci českých žurnalistů, kteří mají nezastupitelné místo právě v dobách krize. Nadace OSF každoročně oceňuje zajímavé novinářské počiny, které zachycují problémy dnešní společnosti. Tento rok však sami pořadatelé téměř do poslední chvíle neví, jak slavnostní předávání nakonec bude vypadat. 
 
Novinářskou cenu Nadace OSF každoročně vyhlašuje na začátku května. Na tyto dny totiž připadá i Světový den svobody tisku. Nyní termín pořadatelé jubilejního desátého ročníku museli z důvodu epidemických opatření posunout na polovinu června. „Pro toto datum jsme se rozhodli z několika důvodů. Nechtěli jsme cenu za rok 2019 vyhlašovat v druhé půlce roku a navíc jsme optimisté a věřili jsme, že se situace do té doby uklidní. Krize nám ukázala, jak moc jsou novináři důležití a chceme tím podtrhnout jejich roli, kdy zastávají jeden z pilířů demokracie,“ vysvětluje Robert Basch, ředitel Nadace OSF. 
 
Díky současnému stavu však Nadace OSF přesně neví, jak bude předávání probíhat. Vše je závislé na vládních nařízeních. „Modlím se za to, abychom do sálu mohli pozvat alespoň vítěze jednotlivých kategorií. Nicméně o předávání nikdo nepřijde, protože máme domluvené live streamování s ČTK,“ dodává Basch. 
 
Podle Michala Adamce z Nadace OSF, který celou akci koordinuje, si tato cena našla mezi novináři postupem času své místo a většina z nich si ceny opravdu váží. Někteří z novinářů uvádějí obdržení ceny i na svých pracovních profilech a je to pro ně prestižní artefakt. „V letošním roce se navíc podařilo s Nadací Český literární fond vyjednat předání Ceny Karla Havlíčka Borovského a Novinářské křepelky v rámci jednoho večera. Doufáme, že tato fúze povede k dalšímu růstu významu naší Novinářské ceny,“ říká Adamec. 
 
Letos druhým rokem je pravidelným partnerem akce Česká spořitelna, která považuje za důležité oceňovat právě dobré nezávislé žurnalisty. “Podporujeme kvalitní a nezávislou žurnalistiku. Novinářská cena právě to oceňuje, a proto akci již po druhé podporujeme. Současná krize je určitě prubířským kamenem pro všechny redakce. Jak svoji roli média zvládla, budeme moci hodnotit až s odstupem,” uzavírá Andrea Studihradová, manažerka CSR z České spořitelny.