Renata Berkyová: Jak na dějiny Romů ve výuce

Publikováno: 12. 1. 2021
Zdroj: Romea.cz

Romská menšina je jednou z nejpočetnějších menšin žijících v ČR po staletí. Také proto by poznávání romské kultury, jazyka a dějin, které jsou neoddělitelně spjaty s českou historií, mělo být v rámci dalšího vzdělávání žáků a studentů samozřejmostí.

Dějiny Romů jako součást výuky se na českých školách začínají tu a tam objevovat zhruba od druhé poloviny 90. let. V současnosti zájem motivovaných učitelů roste. Rozhodně ale nelze mluvit o plošném rozšíření. Navíc z hlediska zvoleného tématu, zařazení, vhodné didaktiky a interpretace se ne vždy jedná o dostatečné a efektivní pojetí, mimo jiné i proto, že mnohdy čerpají z různorodých zdrojů, které mohou obsahovat (a obsahují) faktické chyby, nedostatečné informace, slabé (nebo žádné) kontextuální zasazení a jednostrannou perspektivu neromských odborníků.

Pokračování zde.